İş zekası da bir yere kadar!

Efendim yaklaşık 20 yıldır CRM, iş zekası, ERP, veri, veri analizi, son dönemlerde yapay zeka ile veri analizi ve CRM, müşteri odaklı olmak, veri analizi konularında konuşuyor, yazıyor, kafa yoruyor, kafa yoranları okuyor ve dinliyorum. Türkiye’de KOBİ üstü, markalaşmayı önemseyen hangi şirketin C-level yöneticisiyle konuşursanız konuşun, hepsi mangala kül bırakmayacaktır. Herkes iş zekasını mükemmel yaptığını, müşteri odaklı çalışmak için neler yaptıklarını anlatır durur. Bir örnek ver bakalım desen örnek veren çıkar mı bilemem ama, bende yepyeni dumanı üzerinde bir örnek var.
Geçen hafta veri analizi ile ilgili Türkiye’nin en önemli analitik etkinliklerinden biri olan “SAS Analytics Roadshow”da etkinliğin sunumu için iki günlüğüne İstanbul’a geldim. Nurcan Bıçakcı’nın harika organizasyonu, iş filozofu Anders Indset’in harika konuşması ile veri analizinden başladığımız konu “Dijital’den sonra ne var?”ı sorgulamaya kadar uzun ve biraz da felsefik bir konuya doğru gitti. Arkasından merkez bankasından, EnerjiSA’ya çok önemli kurumların konuşmalarını dinledik. Akşamında ise bir iki işimi hallettikten sonra Atatürk Havalimanı’ndan Türk Hava Yolları ile Adana’ya uçmak için havalimanına geldim.
20 Şubat günü akşam saatlerinde olmasına ve havalimanında sis bulunmasına rağmen, uçuşlar yolunda gidiyordu.
Ben genelde checkin’imi acentaya yaptırmam. Mobil uygulama ile alırım ki, ekstra bilet basılmasın ve bunu wallet uygulamasına atarım ki; kimse elimden telefonumu alıp QR kod okutmak zorunda kalmasın, akıllı saatim üzerinden ben okutayım. Zaten NFC okutmak için kredi kartımı eline alan kasiyeri ve QR kod okutmak için telefonumu alan yer görevlisini bir türlü anlayamamışımdır. Bu sistemler insanların elden ele birşeyleri dolaştırmasını engellemek için yapılmışken, bunu birinin elinden almak nedir?
Bir de havalimanına girince uçuşumu TAV’ın mobil uygulaması ile işaretlerim ki; Lounge’da ekranı göremediğim bir yerde oturuyorsam bir değişikliklerden, kapıdan haberim olsun. Gerçi TAV’ın mobil uygulaması kendini otomatik güncellemiyor ama notification doğru şekilde geliyor.
İşte bunları yapıp uçuş saatini bekliyordum ki; önce kapı numaramız 106’dan 402’ye geçti. Bilen bilir 300 ve 400’lü numaralar körük yok demektir. Uçağa binmek problem olur. Ancak sis ve hava alanında hem yukarda hem de yerde yaşanan trafik Atatürk Havalimanında her türlü garipliği normalize ediyor. Bu yüzden çok yakılmadım.
Ancak bundan sonrası gerçekten çok ilginç. 22:10’da yola çıkması gereken uçağımızın; uçuş saati 23:15’e alındı. Ancak genelde uçağa 30 dakika önce başlayan kapıya gidiniz anonsu tam bir saat önceden verildi. 22:55’de de bir THY’ye ait bir başka Adana uçağı olduğu için herhalde sorun çözüldü ondan diye düşündüm. Uçak kaçırmaktan korkan biri olarak 402’nolu kapının önünde oturdum beklemeye başladım.
Ancak saatler 22:40 olduğunda bizim 23:15 uçağı kapıya gidin yazarken 22:55 uçağı 106 yani bizim eski kapıdan “boarding” yapıp yola çıktı. Bizden de çok önce Adana’ya indi. Ben de bu konuyu daha kalkış yapılmadan farkedip, DHMİ, THY ve THY yetkililerine twitter üzerinden ilettim. Sağolsun DHMİ 22:44’de bana dönüş yapıp yolcu haklarını iletti. Ancak THY ben iniş yaptıktan sonra konuyu inceleyeceklerini bildirdi.
Dediğim gibi ben bir uçak dolusu insanı yerde bırakıp aynı destinasyona giden bir sonraki uçağı kaldırmayı ne hak hukuk, ne de CRM ve yapay zeka, iş zekası ve veri analitiği yazılımları tarafından açıklayamıyorum. Bunun cevabını biri bana açıklarsa çok mutlu olacağım. Aşağıda bu köşe yazısını yazarken THY’den gelen mesajı bulabilirsiniz. THY bu mesajda doğru dürüst özür bile dilemiyor. Hele son cümle bana diplomatik olarak bişey yapmak yerine bu mesajı yazmayı uygun gördük hissi veriyor? Peki aklıma bir soru takılıyor, bu bakış açısı bir markayı dünya markası yapar mı?

Sosyal medya aracılığıyla ilettiğiniz geri bildiriminiz için teşekkür ederiz.
Öncelikle, meydana gelen aksaklığın yaşattığı sıkıntılı anlar nedeniyle özür dileriz.

Uçuşun gecikmesi durumunda, bekleme süresi dikkate alınarak yolculara bilgilendirme yapılmakta, telefon, yiyecek/ içecek, ulaşım ve konaklama hizmetleri sunulmaktadır. Gecikme süresinin 1 saat ve üzeri olduğu tüm uçuşlarda, rezervasyon/parkur değişikliği isteyen yolcuların işlemleri ücretsiz olarak yapılmaktadır. İç hat uçuşlarında 1 saat ve üzeri, dış hat uçuşlarında 5 saat ve üzeri tüm gecikmelerde ise yolcuların seyahatinden vazgeçmesi halinde bilet kuralına bakılmaksızın bilet iadesi sağlanmaktadır.
Geri bildiriminiz ile ilgili inceleme yapılmış, 20 Şubat 2019 tarihli TK2480 İstanbul/Adana uçuşunda teknik nedenlerle 1 saat 12 dk gecikme yaşandığı tespit edilmiştir. İlgili istasyondan, gün içerisinde meydana gelen hava durumu hadisesi sebebi ile uçak rotasyonunda yoğunluğun oluştuğu ve iki sefer arasındaki saat farkının buna bağlı olarak ortadan kalktığı bilgisi alınmıştır.
Misafirlerimizi en yüksek düzeyde memnun etmek, güvenini ve sadakatini kazanmak için tüm faaliyetlerimizde müşteri odaklı bir yaklaşım benimsemekteyiz. Bu amacımıza, bizlere ilettiğiniz olumlu ve olumsuz görüşler büyük katkı sağlamaktadır.
Yaşanan aksaklık nedeniyle tekrar özür diler, gelecek seyahatlerinizde sizlere daha iyi hizmet sunmayı dileriz.

2 Comments

  1. Hahaha. ‘Havayolu endüstrisi’ ve ‘Müşteri Odaklılık’? Ancak bir oksimoron olabilir.

    Havayolu Endüstrisi yalın hizmet yaklaşımından en uzak, insanları sürekli stoklayıp oradan oraya gereksiz yere taşıyan ve bekleten ve müşteri odaklılık ile uzaktan yakından alakası olmayan bir sektördür. Ben havayolu endüstrisinden müşteriye dönük herhangi bir inisiyatif veya pozitif bir tavır beklemekten bıktım, bu konuda en ufak bir umudum yok. Size de aynı beklentiyi tavsiye ederim.

    🙂 Selamlar

    Haluk Çavuşoğlu

    Yönetici Ortak / Managing Partner

    Cep/Mobile : +90 (533) 6347935

    İş/Work : +90 (216) 570 19 27

    E-Mail : haluk.cavusoglu@cloudyflex.com​

    Adres : İçerenköy Mahallesi, Umut Sokak, 

    AND Plaza/16.Kat , 34752, Ataşehir/İstanbul

    Web Sitemiz : www.cloudyflex.com

    Bizi takip edin : Facebook | Twitter | LinkedIn

    CRM | Pazarlama Otomasyonu | Canlı Web Ziyaretçi Takibi ve Sohbet |

    Satış Sonrası Servis | Yardım Masası | Proje Yönetimi

    Cevapla

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s