Bu iki organizasyonu yapanlara bravo

Bu hafta İstanbul’da birkaç konuşmam var. Bunların ilki çok önemli. Communication and Technology Congress İstanbul Aydın Üniversitesi’ndeki bu yılki konferansını CTC 2019’u gerçekleştirecek. Televizyon sektörüne çok emeği geçmiş Gökmen Karadağ’ın daveti ile “keynote speaker” olarak katılacağım. Bir günlük bu organizasyonu iletişim fakültesi, yeni medya ve iletişim bölüm başkanı Doç. Dr. Deniz Yengin’in büyük emeği var.
Son dönemde yeni medya bölümleri çok önemli hale geldi. Zira aslında uzun zamandır bahsettiğimiz dijital dönüşümü gerçekleştirmek için bu bölümde yetişen profesyonellere ihtiyaç var. Program bir güne sıkıştırılmış gibi görünüyor, çünkü çok yoğun. Programda ilk göze çarpan başlıklar, Prof. Dr. Ayten Övür’ün yorumu ile “Game of Thrones” anlatımı. Arkasından da Prof. Dr. Okan Ormanlı “çevrimiçi film platformları ve sinemanın geleceği” sunumunu yapacak. Tabii yeni medyadan bahsederken Netflix’ten bahsetmemek olmaz. Yeni nesil televizyonculuğun en önemli örneklerinden biri olacağını düşündüğüm Bandersnatch etkileşimli filmi akedeminin de ilgisini çekmiş gibi görünüyor. Prof. Dr. Engin Başçı ve Orhan Tanakıncı bu konuyu derinlemesine inceliyor. Konuyu ise Prof. Dr. Ayşegül Akaydın interaktif diziler ve yeni televizyon’a bakış değerlendirmesi ile tamamlıyor.
Televizyon ilgi çeken içeriğinin yanı sıra lineer ve etkileşimsiz yapısı ile aslında öyle çok da seksi bir teknoloji değil. Ancak ulaştığı kitlenin büyüklüğü onu çok özel yapıyor. Tabii bunda bire bir iletişim mecrası olmaması “broadcast” yani çoğunluğa yayın yapabiliyor olmasının büyük etkisi var. Tabii bu avantaj aslında geribildirimi engelleyen bir yapı ile geliyor. En azından aynı mecra üzerinde bir geri bildirim imkanı yok. Bu da sanayi toplumunun defolarından biri olan, herkese aynı elbise sorununu ortaya çıkarıyor.
Bir televizyon platformu olan Netflix, yayın yaptığı platformun doğası gereği bu sorunu ortadan kaldırıyor. Tabii bu da hem yapımcı hem de izleyici açısından hiç de alışık olmadıkları bir televizyon izleme deneyimine imkan tanıyor. Bu konuya Türk yapımcılarının da ilgi gösterdiklerini söylemek lazım. Prof. Dr. Adem Ayten ise bu yeni deneyime maruz kalan Z kuşağı ve Türk yapımcılarını derinlemesine inceliyor. Bize Netflix’deki Muhafız dizisi hakkında bilgi verecek.
Kongre farklı salonlarda paralel oturumlarla sürecek. Sosyal medya reklamlarının ergenlerin tüketim algısına etkisi konusunda Prof. Dr. Hüseyin Kazan’ın araştırması diğer salondaki toplantılardan sadece biri. Reklamcılığı daha derinden inceleyen başlıklar da kongrede bulunuyor. Ben bunların arasında en etkili olanını “yeni bir çalışma etiği açısından yaratıcı reklamcılıkta yapay zeka kullanımı” adlı çalışma olarak gördüm. Muhtemelen etiğin benim de çalışma alanlarımdan biri olması ve yapay zeka belirsizliğindeki etkisinin gerçekten dikkat çekici olması bunun en önemli sebebi. Bu çalışmayı bizimle Prof. Dr. Mustafa Cebrail Sadakaoğlu paylaşacak. Bulunduğu dönem itibariyle tabii konu ister istemez biraz deneysel kalacak. Ancak Sema Gümüş’ün paylaşacağı “küreselleşme bağlamında dijitalleşmenin marka tescil başvurularına katkısı” tam da şu an iş hayatının önemli konularından biri.
Yapay zeka, dijital reklamcılık gerçekten son dönemin en önemli başlıkları. Ancak dijital reklamcılığın bu eski konvansiyonel bakış açısı ile bir yere varması neredeyse mümkün değil. Hatta daha da kötüsü, bu reklamcılık üzerine oturduğu içeriği de günden güne yok ediyor. Televizyonculuk tarafında mutlaka konuşulacak olmasına rağmen ben sunucuların reklamlara geçiş sırasında neredeyse ağıt yakmalarını, reklam varken sosyal faaliyetlerinizi gerçekleştirip işiniz bitince reklamdan sonra yine bizde olun demelerini de reklamcılığa karşı yapılmış bir haksızlık olarak görüyorum. Ancak içimden de reklamcılar da bunu haketti demeden geçemiyorum.
Özellikle son dönemlerde medyada sanki eve para getiren baba edasıyla, eş yöneticilik hakları alan reklamcıların aslında içlerinde varoldukları yapının asıl sahibinin içerik üreticiler olduğunu unutmaları bence tam bir oksimoron.
Açıkcası medyanın can çekiştiği bir dönemde yeni medya adına bu kadar ufuk açıcı bir kongreye ev sahipliği yapacağı için İstanbul Aydın Üniversitesine teşekkür etmek gerektiğini düşünüyorum. Popüler kültürün hayatımızı ve hatta düşünce ve karar mekanizmalarımızı bile sardığı bu günlerde, Netflix’den yeni reklam mecralarına kadar birçok konuda akademinin sesini duymak çok iyi olacak.
İkinci büyük organizasyon ise TED. Marriott Şişli Otelinde konferansın iki gün sürecek canlı yayınının sonunda bir kapanış konuşması yapacağım. TED konuşmaları ile TEDx konuşmalarını birbirine karıştırmamakta yarar var. TED ciddi anlamlar içeren, birbirine benzer konuşmacıların hayatlarını anlattıkları konferans zincirleri değil. Marriott Şişli’yi bu konferanslar için yaptıkları programlar adına tebrik etmek gerekiyor.

Yayınlayan

Atif Unaldi

Setting up the BBS system enabling the communication of two persons over telephone lines when he was a student at the Physics Department at the Bosphorus University, Atıf Unaldı established the first Internet connection in Turkey. He achieved a “first of its kind” type project again in Turkey by making an Internet and information program at Radio D (Radio Club) named “Farenin Kuyrugu” (The Tail of the Mouse) between 1992-1994. In 1994, he prepared, presented and produced a nightly live show,”RadyoNet”, appearing five weekdays on Kanal D. This was the first program consisted of live computer pictures from beginning to end. Atıf Unaldı was the General Director of the first Internet server in Turkey, Anadolu.Net, between 1994-1996. Being the supervisor of the World Air Games I in 1996 and 1997, he registered the sportsmen into the games over the Internet and Intranet. In 1998, he also became the Internet supervisor of the Sabah Group, and worked as a consultant in the project to sell Sabah Kitapları (Sabah Books) over the Internet. In the same year, he continued to write at his column (Yeni Ufuklar-New Horizons) in the .Net magazine, which was a publication of the Milliyet Group. In 1999, he was appointed as the webmaster in Ihlas.Net, and he also designed and administered it. In the very same year, he wrote at a column in an IT magazine, Pcweek of the Sabah Group. In the meantime, founding a web-design company, Artmedya, Unaldı prepared an Internet magazine talk show program for BRT, GeceNet, which he presented with Romina Ozipekci. Later, continuing to write in his column in the magazine, Canteen of the Aksam Group, Atıf Unaldı gave web-design lectures in the Ceramic Department of the IU. Leaving his position in Canteen upon the establishment of the Interporbil Group, Unaldı has been a columnist in the economy magazine, EkoTimes. At the moment, Atıf Unaldı is the columnist in the Computerlife magazine. He has been also a columnist in Finansal Forum newspaper every Wednesday. Being the brand consultant of Buybye.com, Unaldi produced and presented a programme, TRON, in Technology Channel. As of December 2004, becoming the IT Director of Star Media Group, Unaldi carried out the editorship of STARTEK supplement of Star newspaper. Currently being the Internet Director of Kanal D and Star Tv, Unaldi also produces the Technorock programme in Rock Fm. Being one of the founders of the group called Sitebuilders supported by Microsoft, Unaldı has been organising conferences, seminars and panels concerning “Web-design”, “mobile Internet”, “e-trade” and “advertisement in the Internet” with the group. The group has been successfully providing the persons and organisations with its free educational studies. Published Books 2006 Netizen ( Internet Dictionary ) The contests he participated as a juryman: 2002 - Altın Örümcek Web Contest 2003 - Altın Örümcek Web Contest 2004 - Grafi2000 Flash Animation Contest 2004 - Altın Örümcek Web Contest 2005 - Altın Örümcek Web Contest 2006 - Web Marketing Assotion - Web Awards His published articles: The Structuring of the Internet in the Information Society of Turkey, Yeni Turkiye Dergisi (The New Turkey Magazine), March 1998 Web-design criteria, Yıldız Technical University Publication, 1994 Conferences, Seminars and Professional Activites: 1999 - Informing the sitebuilders and e-trade and web-design seminars in Microsoft headquarters (Istanbul) 1999 - Web-design, e-trade, Media Technologies seminars within Microsoft (Ankara, Istanbul, Izmir, Konya, Antalya) 2000 - e-trade seminars within Kosgeb (Ankara) 2000 - e-trade seminars in the Fatih University (Ankara) 2000 - The Bilgi University Internet seminars (Speakers: Microsoft Turkey General Director Sureyya Ciliv, Atıf Unaldı) 2000 - Within the framework of the IT 2000 activities, e-trade and web design seminars (Istanbul) 2003 - PRCI Turkiye (Istanbul) 2003 - Wireless Forum ( İstanbul) 2003 - ODTU ( Ankara ) 2003 - Mobiliz.biz ( İstanbul ) 2004 - PRCI ( İstanbul) The softwares he translated: 1996 - Windows Commander 2000 - Babylon Internet Dictionary 2002 - Sitepublisher Softwares: 1992 - The installation of two radio automation systems (Radyo Kulup and Radyo C) (1995) 1994 - The software of two computer programs (Crossword and Puzzle) which were played with the participation of the television audience at Kanal 6 television. 1996 - The Turkish version of a program called Windows Commander 1998 - A computer software enabling the automation of the TV advertisement department The organisations he is the member of: WSP (Web Standards Project) A global organisation Sitebuilders Microsoft ASP Guilt A world organisation Isoc (Internet Society) A world organisation Mobiliz.biz Mobile Advertising Platform CehTURK

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google fotoğrafı

Google hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s